יום שני, 11 בנובמבר 2013

איך למכור בeBay ולהגדיל את הכנסות המשפחה

הכלל הראשון בכלכלת משפחה הינו הקטנת ההוצאות בד בבד עם הגדלת ההכנסות. הפוסט הזה, בניגוד לאחרים, נועד לספר לכם כיצד ניתן להגדיל את ההכנסות. כן, אני מקווה שסוף סוף הצלחתי לתפוס את תשומת ליבו של המין הגברי שעד כה טען שכמעט ואין פוסטים שרלוונטים עבורו בבלוג :)

אז מה הפוסט יכלול? לא פחות ולא יותר מאשר טיפים של אלופים: איך לפתוח חשבון מוכר ב-eBay, מהן עלויות המשלוח מהארץ, איך לתמחר את המוצרים יד שניה שלכם - וגם אספר לכם מה אני מכרתי עד כה.



בואו נצלול ביחד ונתחיל מפתיחת חשבון מוכר ב-eBay. זה למעשה פשוט מאוד ונעשה בלחיצת כפתור במידה ויש לכם חשבון לקוח. להלן לינק להסבר מ-eBay עצמו: 


למי שמתקשה עם האנגלית, או שפשוט אין לו כח לקרוא את הכל, להלן תמצית: ליחצו על הכפתור של פתיחת חשבון SELLER, יבקשו ממכם לאמת את הפרטים שלכם, לבחור צורת תשלום וזהו. מעכשיו אתם יכולים למכור באתר (שימו לב שלא מדובר בחנות מקוונת ב-eBay שיש לה עלויות, אלא מכירה של פריטים דרך הפרופיל שלכם. למי שמחפש טיפים בנוגע לחנות ב-eBay, זה לא הפוסט הנכון).
תחילה  eBayמגביל את חשבון המוכר שלכם במכירה של עד 10 מוצרים בחודש, בסכום כולל של 100 דולר. המשמעות היא שלא תוכלו להעלות לאתר יותר מ-10 מוצרים למכירה, או למכור מוצרים בסכום העולה על 100 דולר. אל דאגה, תוך חודש או חודשיים מהמכירה הראשונה המגבלה הזאת מוסרת ותוכלו למכור יותר מוצרי ובסכומים גדולים יותר.

יפה מאוד, את המשוכה הראשונה עברנו בהצלחה. מה עושים עכשיו? מעלים מוצרים למכירה כמובן. עד כה אני מכרתי בכ-500 דולר בעיקר גאדג'טים שכבר לא בשימוש (תודות לבעלי היקר שמכור לעסק, ואוהב להחליף את המחשב/סמארטפון/כל גאדג'ט אחר שעולה בדמיונכם בתדירות שמאפשרת למכור את הישן כיד 2).
אבל איך מעלים מוצר למכירה? קודם כל מחפשים מוצר זהה או דומה מאוד באתר. לדוגמא: מכרתי זיכרון למחשב נייד שכבר לא היה לנו בו צורך. קודם כל חיפשתי אותו באיביי לפי השם/מק"ט דרך הסינון של מוצרים משומשים והסתכלתי בכמה מוכרים אותו.

 כשהייתה לי תפיסה של מחיר מתאים (שלהזכירכם, כל מחיר הוא רווח במקרים כאלו, הרי מדובר במוצרים ששוכבים לנו בבית כאבן שאין לה הופכין( העליתי את המוצר למכירה. חשוב מאוד מאוד מאוד לתאר במדוייק את המוצר ומצבו. לא לשקר בשום פנים ואופן כי זה יהרוס לכם במהרה את הקרדיט כמוכרים - וחבל. למשל, הרשתי לעצמי לכתוב שהזכרון תקין ועובד, רק לאחר בדיקה מעמיקה של העניין.

נניח לרגע שאתם רוצים למכור את הזיכרון הבא למחשב, קודם כל חפשו אותו ב-eBay


חיפוש המוצר- לא לשכוח לסמן שמצב המוצר שאתם מחפשים הינו משומש

עתה כנסו לאחד מהליסטינג שהכי תואם את המוצר שלכם, וגלו את כפתור הפלא שמאפשר למכור ממש בקלות: למכור מוצר זהה :) כפתור זה מאפשר לכם לפתוח ליסטינג על המוצר הזה כאשר כל הנתונים היבשים של המוצר כבר ממולאים (למשל יצרן, גודל וכדומה). אתם רק צריכים לשים לב כמובן שהכל נכון למוצר שלכם, למשל יש זיכרונות שמיוצרים בכמה ארצות יצור, אז תסתכלו שארץ היצור של המוצר שבחרתם לחכות היא אותה ארץ.

אם בחרתם שלא להשתמש בכפתור, או שמדובר במוצר שלא נמצא באיביי, אתם צריכים להשתמש בכפתור מכירת מוצר ולמלא את כל הפרטים בצורה המדוייקת ביותר:

מסך מכירת מוצר באיביי

שימו לב שבשתי האופציות צריך למלא מלל חופשי שמתאר את המוצר שלכם מעבר לפרטים הטכניים היבשים, וכמובן תמונות. כבר ציינתי קודם, להשתדל להיות כמה שיותר מדוייקים ואדיבים בלי ישראליות מוגזמת בתיאור, קהל הלקוחות שלכם בינלאומי... 

מה נשאר לעשות? לקבוע מחיר משלוח רצוי, ושיטת מכירה. בעניין הזה יש יתרון גדול לישראל, כיוון שמחירי המשלוח של חבילות מתחת ל-2 ק"ג נמוכים יחסית לעולם. כמעט תמיד ביקשתי 10$ למשלוח ולמעשה שילמתי פחות. אני ממליצה להיכנס לאתר של הדואר ולהתעדכן בתנאים של משלוח צרור של פחות מ-2 ק"ג (למשל גודל החבילה מוגדר שם). תוכלו להסתכל על מחיר חבילה כזו לכל רחבי העולם ולהחליט בהתאם למחירי משלוח. למשקיענים באמת ניתן לקבוע מחיר משלוח לכל ארץ, שכן אתם לא יודעים מי יקנה ממכם. אני אישית בחרתי בדרך הפשוטה יותר, ובכל ליסטינג קבעתי מחיר משלוח אחיד לרחבי העולם של 10$ (אלא אם מדובר במוצר שכבד מ-2 קילו.
בנוגע לשיטת המכירה- אני אישית אוהבת לעשות BIDDING של 7 ימים, שמתחיל מהמחיר שבו גם ככה התכוונתי למכור את המוצר. יש תורה שלמה של תמחור ומתי כדאי לפרסם מוצרים ב-eBay שאני לא אתעמק בה, אבל ממליצה לקרוא בתוך האתר עצמו את ההמלצות שלהם.

עכשיו מגיע הרגע המרגש- העלאת המוצר. eBay מרוויח מעלויות פרסום הליסטינג לאתר שלהם ועלויות מכירה שהם לוקחים מכל מכירה שמתרחשת. בשלב הזה תראו כמה אתם צריכים לשלם עבור העלאת המוצר לאתר. לא לשכוח שאלה הן לא כל העלויות, שכן תשלמו עוד נתח ממחיר המכירה הסופי. (שוב, למי שמוכר מוצרים יד שניה כל זה פחות רלוונטי כיוון שהכל רווח נקי, אבל אם אתם מנסים למכור מוצרים שרכשתם תוודאו שבאמת יש לכם רווח אחרי כל העניין הזה(

החשיפה של הליסטינג שלכם לעולם הקונים ב-eBay תלויה בהרבה גורמים, בין השאר בכמות הפידבקים שיש לכם. בתור מוכרים מתחילים כדאי למכור מוצרים זולים בכמה דולרים, כי רוב הסיכויים שלא יקנו ממכם ביותר מזה. אם אתם משתמשים בחשבון שלכם כקונים, אז כל הפידבקים שיש לכם כבר מעלים את קרנכם. כן, השיטה שלהם מעודדת צריכה :) כדי למכור, אתה צריך גם לקנות... עד שתגיע למצב בו יש לך הרבה פידבקים חיוביים מקונים.

פידבקים מקונים באיביי


לאחר שתמכרו את המוצר, כל שנותר הוא לעטוף אותו בצורה הולמת (ממליצה לקנות גליל פצפץ גדול ולהשתמש בו) ולשלוח אותו לקונה בר המזל

קצת מהמכירות שאני עשיתי עד כה- זכרונות למחשב, IPOD, סטרימר, נרתיק למצית של ZIPPO  משומש (נמכר בבידינג ביותר מעלות של אותו מוצר חדש דנדש!). אני ממליצה לנסות לשים את המוצרים שאתם לא מעוניינים בהם קודם כל למכירה ב-eBay, טרם הזריקה לפח.. הרי אומרים שהזבל של אדם אחד הינו האוצר של אדם אחר  :)


אשמח אם תגיבו לפוסט זה כאן בבלוג- שאלות/מענות/טענות, אני זמינה







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה