יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

מדריך קניות הציוד לתינוק - מא' ועד ת'

שלום לכולם!

בזכות חברה אחת הריונית שאמרה לי : "אני לא מבינה איך אפשר לצאת בקנייה של פחות מ10 אלף לתינוק!" , החלטתי לכתוב מדריך שלם ומלא עבורכם, הזוגות הצעירים בדרך לאחת מחוויות החיים הגדולות ביותר. מדריך זה יכלול את הגישה שלי אודות הציוד שנדרש ולא נדרש לתינוק, ומקומות מומלצים לקנייה בארץ ובאתרים בחו"ל. אז בואו נצלול ביחד לעולם ההורות :)

ראשית, נתחיל מרשימת ציוד סטנדרטית אשר בדרך כלל מקבלים כהמלצה לציוד מומלץ לרכישה לקראת הלידה (כאשר סיננתי ממנה את הדברים המיותרים):

רשימת הציוד המומלץ של צרכונינה







על כל פריט ופריט נעבור עתה, עם המלצה כמובן. עקרון חשוב הוא נושא המקום בבית - אתם תגלו שציוד לתינוק תופס המון המון מקום, ואני בעד מינימליזם. כמו כן יש שתי חנויות בארץ שאני דוגלת ברכישה מהם - בייבי פארם בגבעת שמואל וכלבו סימה בתל אביב. המחירים שלהם הכי נוחים וזולים שיש. כמובן שניתן לרכוש ציוד רב בחול - בעיקר מאיביי וויטה קוסט מבחינתי.
טוב, אז הדבר הראשון שנדבר עליו הוא *חדר התינוק*, ובו כמובן מיטת התינוק. אני ממליצה שלא לקנות מיטה חדשה, שכן מדובר בפריט שישמש אותכם עד גיל שנה וחצי-שנתיים. לרוב יש חברים/קרובי משפחה שישמחו להעביר לכם מיטת תינוק לזמן הזה, בעיקר כי גם להם אין מקום כבר בבית לכל הציוד שהם קנו :)
במידה והחלטתם בכל זאת לקנות מיטה חדשה, אני ממליצה ללכת על חבילות הכוללות השידה כדי לחסוך בעלויות. בכלבו סימה למשל ראיתי את המבצעים הבאים:

מבצעים לדוגמא על מיטות תינוק



מזרן למיטת התינוק - כנראה שכל מוכר ממוצע יצליח להלחיץ אותכם על הגב של הפשוש שטרם נולד , אך אל תכנעו. אם תקראו ביקורות של רופאים אורטופדיים תראו שכל הנושא של מזרנים אורטופדיים לתינוקות הוא פיקציה אחת גדולה, שכן אין להם מספיק משקל כדי שיהיה משמעות לנושא. אני ממליצה לקנות מזרן בעל צד רך וצד קשה, שכן חשוב לשים את התינוק על מזרן קשה בהתחלה (למניעה של מוות בעריסה). מזרן כזה יעלה לכם כ - 600 ש"ח.

שידת אחסנה והחתלה - לטעמי מיותר, הרבה יותר נוח לחתל על המיטה. אבל זה עניין של טעם :) אל תשכחו שגם פריט הריהוט הזה נהפך ללא רלוונטי מהר מאוד (לרוב זה מסוכן לחתל עליו פעוטות בני שנה פלוס, כיוון שהם יכולים ליפול משם ממש בקלות). בכל אופן, אם החלטת לקנות, תעשו את זה בעסקת הבונדל שדיברנו עליה.

מזרון/שעוונית לשידה - רק תשימו לב שיש כאלו שמעוצבים מאוד מאוד יפה, אבל גם מאוד לא פרקטיים. אם החלטתם לקנות, תקנו אחד שאפשר לשטוף בצורה קלה, אחרת תתבעסו בכל פעם שהתינוק החמוד שלכם יחליט לעשות את צרכיו דווקא ברגעים חסרי הטיטול בין ההחתלות (וזה קורה הרבה :)).

עריסה ומזרן לעריסה - משתמשים בעריסה עד גיל שלושה חודשים פחות או יותר, ולכן מומלץ לשכור אותה. כל חנות מציעה את השירות הזה, ספציפית בייבי פארם בגבעת שמואל מציעה את השירות ב20 ש"ח לכל התקופה. כן, גם אנחנו בתור הורים לחוצים וצעירים קנינו מזרן חדש לתינוק הבכור שלנו.. בכל אופן מדובר בעלות של 60 ש"ח.

את כל נושא עיצוב החדר אני ממליצה לעשות דרך אלי אקספרס ואיביי. ניתן לרכוש מדבקות קיר חמודות מאוד בכעשירית מחיר ממחירם בארץ. אם יהיה ביקוש אקדיש פוסט מיוחד לנושא.

*עגלה* - זה באמת הנושא הכבד מבחינה כספית שעליו תדושו ותדונו רבות לפני הלידה של הפשוש או הפשושית. טרם פריצת הבכור לחיי קניתי עגלה משולבת שכללת אמבטיה,סלקל וטיולון והשתמשתי בה עד שהפך לפעוט דעתן וסירב לשבת בה (בסביבות גיל שנה וחצי). הפעם השתמשתי בעריסה מאותה העגלה, וקניתי טיולון מגנום של דוקטור בייבי. אין ספק שהחיים שלי נוחים הרבה יותר בזכותו.קיים מבחן העגלות הגדול של אבי ורון, מומלץ לקרוא אותו ולהיעזר בו לפני שתקנו את העגלה שלכם. בגדול אני ממליצה לא להשתגע ולקנות עגלות מאוד יקרות, ואם בכל זאת חשקה נפשכם בעגלת יוקרה, קראו את הפוסט שלי על איך להזמין כזו מגרמניה, כדי בכל זאת להוזיל את העלויות. אני מעריכה את הסעיף הזה בכ- 3000 ש"ח.

תיק לעגלה - הזמנתי תיק מצויין באלי אקספרס, בכ- 40 דולר. מצ"ב הקישור למי שמעוניין. בכל אופן, זאת מתנה קלסית לבקש מחברים קרובים.

*בטיחות* - בכוונה רשמתי את הסל קל בנפרד, במקרה והחלטתם שלא לרכוש אותו עם העגלה. במקרה כזה אני ממליצה ללכת לחנות האאוטלט של שילב באיירפורט סיטי ולקנות מהמבחר שם. יש מגוון רחב של סלקלים, וחשוב שהוא יהיה נוח ובטיחותי.
בייבי סנס - אני לא השתמשתי מעולם, ולי ולבעלי זה נראה קצת מופרע לשים קרינה כזו בסביבה של התינוק. אבל זה עניין של טעם ככל הנראה. בכל אופן, אם החלטתם לקנות, ניתן להזמין מאיביי בחצי מחיר מהמחיר בארץ, אז מומלץ להשקיע קצת זמן ולעשות את זה.

*ליולדת*-  אני אישית חסידה גדולה של הנקה, ומבחינתי הנקה זו הענקה :) כמובן שרכשתי את הציוד הרלוונטי שהוא חזיות הנקה, כורסת הנקה (לא חובה, אבל נוח), משאבת הנקה, סינר ופדים להנקה. כל המוצרים הללו ניתנים ומומלצים לרכישה דרך האינטרנט. משאבת הנקה קניתי ידנית של אוונט המשמשת אותי נאמנה מזה זמן רב, דרך איביי (בכ- 120 ש"ח לזכרוני). חזיות הנקה ניתן למצוא בפייברגלס בכ- 10 פאונד לחזייה, סינר עולה כ 40 שח בהזמנה מאיביי ופדים (ואני ממליצה בחום לקנות את הפדים האיכותיים של לנסינו) עולים כ-40 ש"ח בחנות של בייבי פארם בגבעת שמואל. אומנם זה פוסט על צרכנות, אבל טיפ שלי ליולדת יקרה שמניקה - שימי לב שזה כואב בדיוק שבוע, ולאחר מכן זה משתפר מאוד.

*אמבטיה* - כל הסעיף הנ"ל איננו יקר במיוחד, למרות שבהחלט ניתן להשתגע ולקנות אמבטיה מפונפנת. אם החלטתם ללכת על הסטנדרט (ואני שוב מזכירה, ככל שתקנו פחות ציוד, כך ייטב), העלות של כל הציוד בסעיף הזה יגיע לכ-200 ש"ח. אגב- מדחום לאמבטיה לא באמת נדרש, אפשר ורצוי להשתמש במרפק של אחד מההורים כדי לבדוק את חום האמבטיה. עם זאת, בתור הריונית משולהבת קניתי כזה לקראת הלידה של הבכור.

*הטיפול בתינוק* - ממליצה שתקראו את הפוסט שלי על קנייה של מוצרי תינוקות בויטה-קוסט. זה יכול לחסוך לכן משמעותית בסעיף הזה. כמו כן, יש להם מוצרים טבעיים ואורגניים אשר לא מיובאים ארצה. אם יורשה לי להמליץ בנוסף, בנוגע למגבונים, השתמשו בהם רק כשאין ברז של מים זורמים בסביבה. תחשבו על זה שמדובר במוצר שיכול לנקות כל לכלוך שהוא, וטיב הכימיקלים שבתוכו מפוקפק עבור טוסיק של תינוק רך בימים.

*כלי מיטה* -בסעיף זה אמליץ תחילה לא לקנות מארזים של שמיכות,סדינים ומגן ראש. אומנם זה נראה טוב בתמונה, אבל בפועל זה לא שימושי בעליל. שמיכות עלולות להיות מסוכנות לתינוקות רכים, ולכן מומלץ דווקא להשתמש בשקי שינה. ניתן למצוא מגוון רחב שלהם באיביי, ואפילו לקנות בכ-80 ש"ח (משמעותית יותר זול מבארץ).

*חיתולים וביגוד ראשוני*- בשביל זה יש את הפוסט שרשמתי על קניות מנקסט לבגדי תינוקות :) רק שימו לב לקנות מידה 1-3 ולא 0-1 כמו שאני קניתי, שכן בניגוד לכל שאר הבגדים שמגיעים מנקסט, במידת תינוקות הם באמת אמינים. בגדול אני ממליצה לקנות כשלושה פריטים מכל סוג. זה יספיק בהתחלה, ובכל מקרה תקבלו הרבה מתנות בהמשך.

*האכלה* - כאן ההמלצה תלויה בסוג ההזנה שתבחרו- הנקה או תמ"ל. בכל אופן ניתן להזמין את המוצרים הנדרשים בויטה קוסט ולחסוך משמעותית מול עלותם בארץ. קראו את הפוסט על החוויה שלי, וגם יש וידאו בלוג שיסביר לכם צעד אחד צעד כיצד לרכוש באתר הזה.

עתה נדבר על השונות - טרמפולינה, לול, מנשא ומגיני צל.
טרמפולינה פשוטה עולה 100 ש"ח (באמת, אני קניתי כזו בבייבי פארם בגבעת שמואל). ניתן להאמיר עם המחירים להרבה יותר, אבל לדעתי השימוש העיקרי בה של האכלה עד גיל ישיבה לא שווה השקעה גדולה יותר. שימו לב למתוק שלי בטרמפולינה שלו:


אני מבסוט בטרמפולינה שלי!


מנשא- אני אישית השתמשי במנשא צד שנקרא תליני עד גיל שלושה חודשים, ולאחר מכן השתמשתי במנשא ילקוט שנקרא ארגו. אני מאוד מאוד אוהבת להשתמש במנשא, זה נוח לי בהרבה מאשר העגלה. מנשאים עולים המון כסף, ולכן אני ממליצה קודם כל לחפש יד שניה מחברה או ממאמאזון.

זה מנשא תליני:
ינאי מטייל במנשא תליני
וזה מנשא מסוג ארגו שקניתי עם הבכור שלי (ומשמש עד גיל שנתיים בערך):
יונתן מטייל במנשא ארגו


מנשא ארגו ניתן לקנייה באיביי בכ- 400 ש"ח, ואפשר למצוא גם חקויים מוצלחים שלו באלי אקספרס בכ- 100 ש"ח. ממליצה שלא לשלם את המחיר הגבוה שלו בארץ.

שורה תחתונה - לאיזה סכום הגענו? לפי החישובים שלי הגענו לקניה של כ- 7000 ש"ח. וזה באמת כולל ציוד נרחב, שכאמור ניתן להשיג חלק נכבד ממנו יד שניה/מחברים/ממשפחה.
ובנימה אישית, ואם מתחשק לכם, קראו את הפוסט שלי על הלידה השניה שלי- לידת ויבק טבעית.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה